نظافت آشپزخانه و نظافت منزل

 
نظافت آشپزخانه و نظافت منزل

اعزام نظافتچی جهت نظافت آشپزخانه و نظافت منزل ( کابینت ها ، اجاق گاز ها ، سینک ظرفشویی و... ) و استفاده از مواد شوینده

مقدمه :

در اینجا ترفندهای مهم نظافت آشپزخانه و نظافت منزل را برای تمیز کردن چند مورد از وسایل ضروری و استفاده کاربردی از مواد شوینده بیان می کنیم.

ترفندهای مهم نظافت آشپزخانه و نظافت منزل

 نظافت آشپزخانه و نظافت منزل در تهران یکی از مسائل مهم برای هر خانه ای می باشد. توجه به تمیز کردن همه چیز به بهترین شکل در نظافت آشپزخانه بسیار مهم است. در غیر این صورت، خطرات مختلف سلامتی ایجاد می شود و نمی توان از گسترش عفونت ها جلوگیری کرد. یک آشپزخانه تمیز فواید زیادی هم از نظر سلامتی و هم از نظر انگیزه زندگی در آن مکان دارد. اگر ترفندهای نظافت آشپزخانه و استفاده کاربردی اط مواد شوینده را بدانیم می توانیم کار نظافت خود را در زمان کوتاه تری به پایان برسانیم.

در این مطلب قصد داریم دیگر به نظافت راه پله و منزل نپردازیم و اطلاعات مفیدی در مورد نکات مهم نظافت آشپزخانه با شما به اشتراک بگذاریم.


لطفا جهت اطلاع از مبلغ دریافتی نظافتچی ها تماس بگیرید


کاربران گرامی توجه داشته باشید :

مشکلات مربوط به رزرو آنلاین برطرف نشده است لطفا با شعب تماس بگیرید.


شعب اصلی پاک رویال


شرق تهران :                        ۰۲۱۷۷۰۳۶۴۰۶


شمال تهران :                       ۰۲۱۲۲۶۳۹۱۸۹


غرب تهران :                       ۰۲۱۴۴۴۸۰۵۷۰


جنوب تهران :                       ۰۲۱۳۳۱۵۱۶۵۶


  دفتر اعزام :                        ۰۹۱۲۰۵۲۶۵۳۶


جهت تماس با الباقی شعب پاک رویال

اینجا کلیک کنید


در صورتی که از نظافتچی اعزامی ناراضی بودید میتوانید ساعت اول خدمات خود را کنسل نمایید یا مشکلات خود را به شماره ۰۹۹۰۳۲۲۵۳۶۳ در قالب پیام ارسال نمایید یا زمان حضور نظافتچی تماس بگیرید


ترفندهای مهم نظافت آشپزخانه و نظافت منزل

قیمت نظافت منزل و قیمت نظافت راه پله

نظافت آشپزخانه و نظافت منزل را از کثیف ترین نقاط شروع کنید

اول از همه، برای کارآمدی در کارهای نظافتی و گرفتن نتایج موثر در زمینه بهداشت، یک برنامه ریزی خوب ضروری است و باید بدانید بین نظافتچی منزل و نظافتچی راه پله و محل کار تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد چراکه هر شخصی نمیتواند  نظافت آشپزخانه و نظافت منزل را انجام دهد .

برای نظافت آشپزخانه اگر از کثیف ترین نقاط شروع به نظافت کنید مثلا اجاق گاز ها اینگونه شما می توانید از انرژی خود بهتر استفاده کنید و در بهداشت موفق تر باشید. به این ترتیب انرژی و زمان خود را بی مورد از دست نخواهید داد. برای شستشوی ظروف اگر مواد شوینده و تمیز کننده را به خوبی بشناسید، می توانید برنامه ریزی بهتری را برای تمیز کردن انجام دهید.

از آنجایی که بیشتر اجاق گازها در آشپزخانه ها استفاده می شوند، کثیف ترین نقاط آشپزخانه معمولا در داخل و اطراف اجاق گاز متمرکز می شوند. در مورد ترفندهای نظافت آشپزخانه، ابتدا می خواهیم به تمیز کردن اجاق گاز بپردازیم.

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟

چه برقی باشد، چه گازی و چه توکار، اجاق‌ها یکی از وسایلی در آشپزخانه هستند که سریع‌ترین و شدیدترین کثیف شدن ها را دارند. تمیز کردن اجاق گاز نه تنها تضمین می کند که اجاق گاز با حداکثر کارایی کار می کند، بلکه عمر آن را نیز افزایش می دهد. نظافت اجاق های شیشه ای از نظر بهداشتی حائز اهمیت بیشتری است.

مخصوصاً برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای مشکی باید بسیار دقت کرد. کوچکترین خراش روی صفحه شیشه ای مشکی این نوع اجاق ها، ظاهر آنها را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. در این موارد جایگزین کردن مواد شوینده معمولی با شيشه شوي اجاق گاز و يا استفاده از اسپری تمیز کننده اجاق گاز می تواند نتایج موثرتری داشته باشد.

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟- ترفندهای نظافت آشپزخانه و نظافت منزل

نظافت منزل پاسداران و نظافت راه پله پاسداران

محصولات کاربردی در نظافت اجاق گاز

علاوه بر اجاق گاز های شیشه ای، در نظافت آشپزخانه و نظافت منزل انتخاب مواد شوینده و محصولات مناسب برای نظافت اجاق گاز های توکار نیز ضروری است. شما نمی توانید از محصولات تمیز کننده و مواد شوینده مورد نظر خود روی صفحه اجاق گاز داخلی استفاده کنید. انواع پاک کننده اجاق سرامیکی برای تمیز کردن اجاق سرامیکی مفیدتر هستند. همچنین باید محصولاتی را متناسب با نوع اجاقی که استفاده می کنید انتخاب نمایید.

در نظافت آشپزخانه و نظافت منزل چگونه فر را تمیز کنیم؟

فر یکی از آلوده ترین مناطق آشپزخانه بعد از اجاق گاز است. در میان ترفندهای نظافت آشپزخانه و نظافت منزل باید به نکات زیر در مورد تمیز کردن فر توجه کنید. تمیز کردن فر یا تمیز کردن اجاق گاز فقط به تمیز کردن قسمت بیرونی آنها نیست.

تمیز کردن داخل فر بسیار مهمتر از تمیز کردن بیرون آن است. در منابع مختلف مربوط به نکات تمیز کردن فر تاکید می شود که باید تمیز کردن فر را از سطح داخلی آن شروع کنید. شما باید کار تمیز کردن شیشه فر را برای آخر بگذارید، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوید دوباره کارهایی را که انجام داده اید تکرار کنید.

هنگام تمیز کردن داخل فر، گریل ها و سینی ها را بردارید، از مواد شوینده ای مانند یک صابون ظرفشویی مناسب و یک اسفنج تمیز کننده استفاده کنید. شما باید از تمیزی سطح داخلی فر اطمینان حاصل کنید. برای تمیز کردن فر می‌توانید از ژل تمیز کننده فر، اسپری تمیز کننده فر یا چربی‌گیر فر و مواد شوینده مخصوص دیگر استفاده کنید.

چگونه فر را تمیز کنیم؟

چگونه آسپیراتور را تمیز کنیم؟

در نظافت آشپزخانه و نظافت منزل می توانید بعد از اجاق گاز و فر به سراغ تمیز کردن آسپیراتور بروید. اگر توری آسپیراتور شما در حال بیرون آمدن است، باید صفحه مشبک آن را بردارید و از تمیز کردن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر نوع آسپیراتور شما مناسب است، می توانید از موادی که هنگام تمیز کردن داخل فر استفاده می کنید، روی سطح آسپیراتور نیز استفاده کنید. مواد مورد استفاده برای تمیز کردن روغن اجاق نیز راه حل های موثری را برای خلاص شدن از شر روغن انباشته شده در داخل آسپیراتور ارائه می دهند. اگر از شوینده فر توکار استفاده می کنید، می توانید این محصولات را روی توری نیز امتحان کنید.

در نظافت آشپزخانه و نظافت منزل چگونه یخچال را تمیز کنیم؟

بعد از اجاق گاز، فر و آسپیراتور، می توانید برای تمیز کردن و نظافت آشپزخانه و نظافت منزل به سراغ یخچال بروید. تمیز کردن یخچال می تواند خسته کننده باشد زیرا سطح بزرگ تری دارد. می توانید یخچال خود را خالی کنید تا نتایج سریع تری در تمیز کردن یخچال داشته باشید. قبل از انجام این کار، باید یخچال خود را از برق بکشید. از آنجایی که در هنگام تمیز کردن یخچال درب باز می ماند، اگر یخچال شما روشن باشد، موتور بیش از حد کار کرده و عمر یخچال شما کوتاه می شود.

اگر نمی دانید که چگونه یخچال را تمیز کنید، باید در مرحله اول آن را از برق بکشید و سپس یخچال خود را خالی کنید. پس از آن می توانید مقدار کمی ماده شوینده را روی اسفنج خیس و فشرده بمالید و سطح داخلی یخچال خود را تمیز کنید. اگر از یک پاک کننده یخچال خوب استفاده کنید، محصول روی سطح کف نمی کند و به راحتی می توان آن را از سطح تمیز کرد. اگر از مواد شوینده معمولی یا صابون مایع استفاده می کنید، تمیز کردن کامل کف و اثرات شوینده از سطح یخچال کار دشواری خواهد بود.

چگونه کابینت آشپزخانه را تمیز کنیم؟ سینک ظرفشویی - اجاق گاز - کابینت - مواد شوینده و...

چگونه کابینت آشپزخانه را تمیز کنیم؟

از جمله ترفندهای نظافت آشپزخانه و نظافت منزل می توان بعد از یخچال به نظافت کابینت آشپزخانه روی آورد. نظافت کابینت آشپزخانه برای ظاهر کلی آشپزخانه و همچنین نظافت وسایل داخل آن بسیار مهم است. ما لیوان ها، قابلمه ها و بسیاری از ظروف آشپزخانه را در کابینت آشپزخانه نگهداری می کنیم. اگرچه به این ترتیب از آنها در برابر گرد و غبار و عوامل خارجی محافظت می کنیم، اما به مرور زمان گرد و غبار و کثیفی در کابینت آشپزخانه جمع می شود.

مشکل دیگر روغن ناشی از پخت و پز است

مقدار روغن انباشته شده در کابینت آشپزخانه به خصوص در قسمت های نزدیک به اجاق گاز و آسپیراتور ممکن است بیشتر از سطوح دیگر باشد. به همین دلیل لازم است در هنگام نظافت کابینت آشپزخانه بیشتر به این قسمت ها توجه شود. نباید سعی کنید کابینت آشپزخانه خود را بدون خالی کردن تمیز کنید. مانند سایر سطوح، قبل از شروع به تمیز کردن کابینت آشپزخانه، باید ظروف آشپزخانه خود را به مکان دیگری ببرید.

در مرحله بعد بهتر است که

اگر نمی دانید که چگونه کابینت آشپزخانه را تمیز کنید، می توانید کابینت را با یک پارچه تمیز آغشته شوینده یا آب سرکه تمیز کنید. هنگام تمیز کردن کابینت آشپزخانه، لازم است از حلال های قوی استفاده نکنید. اگر داخل کابینت ها روغن یا مقدار زیادی کثیفی انباشته نشده باشد، نیازی به استفاده از کرم ها یا پاک کننده های پودری، حلال های خشن و موادی مانند پشم استیل برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه ندارید. اگر از چنین محصولاتی برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه استفاده کنید، ممکن است به کابینت آسیب وارد کنید. در این مرحله باید بیشتر مراقب کابینت های لاکی آشپزخانه باشید. تمیز کردن کابینت های آشپزخانه لاکی به قدرت ذهنی نیاز دارد تا قدرت بازو. اگر فشار زیادی به سطح کابینت وارد کنید، به راحتی می توانید سطوح را خراش دهید. پس از تمیز کردن، باید مطمئن شوید که رطوبت داخل آن باقی نمانده است.

قابل ذکر است که بدانید

از جمله ترفندهای نظافت آشپزخانه و نظافت منزل این است که می توانید از پولیش استیل استفاده کنید تا ظاهری تمیز و روشن بر روی دستگیره های کابینت خود داشته باشید. پس از تمیز کردن کابینت ها، می توانید به نظافت میزها و سایر سطوح اقدام کنید.

چگونه کابینت آشپزخانه را تمیز کنیم؟ سینک ظرفشویی - اجاق گاز - کابینت - مواد شوینده و...

چگونه سینک آشپزخانه را تمیز کنیم؟

از جمله ترفندهای نظافت آشپزخانه و نظافت منزل این است که باید نظافت سینک ظرفشویی را به آخر بسپارید. وقتی چیز دیگری برای شستشو یا پاک کردن وجود ندارد، می توانید شروع به تمیز کردن سینک ظرفشویی کنید. در واقع این نکته در میان ترفندهای نظافت آشپزخانه جایگاه اول را به خود اختصاص می دهد.

می توانید با ریختن مقداری آب گرم روی سینک ظرفشویی کار تمیز کردن آن را شروع کنید. تمیز کردن سینک گرانیت سیاه آسان تر از تمیز کردن انواع دیگر سینک است. تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل به مقداری نیرو برای ایجاد ظاهر درخشان روی سطح نیاز دارد. برای نظافت سینک ظرفشویی فرانکه استفاده از پاک کننده های مخصوص ضروری است. از جمله ترفندهای تمیز کردن آشپزخانه این است که هنگام تمیز کردن سینک ظرفشویی دقت کنید که آب خیلی داغ نباشد.

سپس می توانید مقداری سفید کننده روی اسفنج ظرف تان بریزید و آن را روی سینک ظرفشویی بکشید. پس از چند دقیقه صبر کردن، می توانید سینک خود را با استفاده از قسمت سخت اسفنج تمیز کنید.

در هنگام تمیز کردن شیر آب نیز باید مراقب باشید که از مواد سخت مانند اسنفج سیمی در این قسمت استفاده نکنید. پس از شستشو، باید سینک ظرفشویی خود را با آب فراوان بشویید و مطمئن شوید که هیچ گونه مواد شوینده یا سفید کننده روی سطح آن باقی نمانده است.

نتیجه

در نهایت می توان گفت نظافت آشپزخانه و نظافت منزل دارای ترفندهای خاصی است که توجه به این نکات و ترفندها می تواند علاوه بر حصول نتایج مطلوب، در زمان شما نیز تا حد زیادی صرفه جویی کند. برای تمیز کردن هر گونه وسیله یا هر سطح به دنبال مواد شوینده یا پاک کننده مناسبی باشد تا آسیبی به آن وارد نشود.

شرکت خدماتی نظافتی پاک رویال