برای از بین بردن لکه مام از روی لباس چه باید کرد؟

  برای پیشگیری از ایجاد لکه مام و از بین بردن لکه مام چه باید کرد؟

برای از بین بردن و پیشگیری ایجاد لکه مام روی لباس ها چه باید کرد؟

در زندگی روزمره ما، پوشیدن لباسهای خوش رنگ و تمیز و مهمتر اینکه بوی بد عرق آزار دهنده ندهیم از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما گاهی اوقات ممکن است در زمان استفاده از لباسها، لکه‌های مختلفی بر روی آنها بیافتد که می‌تواند ظاهر آنها را نابود کند. یکی از این لکه‌ها، لکه مام است که معمولا باعث ظاهر ناخوشایند لباس می‌شود. در این مقاله، به روش‌های مختلفی که می‌توان برای از بین بردن لکه مام روی لباس از آنها استفاده کرد، پرداخته خواهد شد چرا که با ترفند های ساده میتوانیم لکه ها و سفیدک های ایجاد شده را از بین ببریم.

علت ایجاد لکه مام بر روی لباس

لکه مام یکی از انواع لکه‌های متداول است که معمولا از پاک کردن لباس‌های کودکان بر روی لباسها ایجاد می‌شود. علت اصلی این لکه، وجود چربی و روغن در مایع پاک‌کننده است که می‌تواند به شکل یک لکه چرب و آبکی رنگی روی لباس جا بگذارد.

روش‌های پیشگیری از ایجاد لکه مام

برای جلوگیری از ایجاد لکه مام بر روی لباس، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال،

میتوانید از پودر بچه استفاده کنید:

پودر بچه بخ عنوان یک عایق عمل میکند کافیست لباسها را پشت رو کنید و بر روی زیربغل ها و... نقاط مد نظر کمی پودر بچه بپاشید و بعد از چند دقیقه لباسها را بپوشید.

انتخاب مام مناسب زمان خرید :

زمان انتخاب مام حتما به این مسئله دقت کنید که از مام های بدون آلمینیوم و زیرکونیوم تهیه و استفاده کنید چراکه زمان تعریق ترکیب این مواد با عرق باعث ایجاد لکه های سفید بر روی لباسهای شما میشود.

پد ضد تعریق تهیه کنید:

پد های ضد تعریق هم بسیار کاربردی میباشد با چسباندن آن بر روی قسمت های مد نظر از رسیدن ترکیب مام و عرق به لباس ها جلوگیری میکنید.

انتخاب لباس با جنس و سایز مناسب :

انتخاب لباس های گشاد با جنس مواد طبیعی نخی ؛ کتان و... بسیار به گردش هوای بهتر کمک میکند تا در نتیجه تعریق کمتری صورت پذیرد. اعزام نظافتچی جهت نظافت منزل و نظافت راه پله به تمام نقاط تهران

روش‌های پاکسازی لکه مام از روی لباس

اگر لکه مام بر روی لباس ایجاد شده است، می‌توان از روش‌های مختلفی برای پاکسازی آن استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توان با استفاده از مایع پاک‌کننده خاص شیمیایی یا حتی با استفاده از انواع مواد طبیعی یا ترکیب آنها با صابون، سرکه ، جوش شیرین و... لکه مام را از روی لباس پاک کرد.

استفاده از روش‌های طبیعی برای پاکسازی لکه مام

برای افرادی که از محصولات شیمیایی برای پاکسازی لکه مام استفاده نمی‌کنند، می‌توان از روش‌های طبیعی مختلفی برای پاکسازی آن استفاده کرد. به عنوان مثال، از اسید سیتریک یا سرکه سفید برای پاکسازی لکه مام می‌توان استفاده کرد اما قبل از هر یک از راه های رفع لکه باید لباس ها را ۳۰ دقیقه بخیسانید در آب سپس مراحل را ادامه دهید.

تمامی راه های پاسازی لکه مام از روی لباس ها :

۱ _ استفاده از شوینده ها :

از مواد شوینده شیمایی و سفید کننده های قوی میتوانید استفاده کنید البته ثبل استفاده هم دستورالعمل بطری ها را مطالعه کنید هم به صورت تستی قسمت کوچکی را امتحان کنید بر روی جنس خاص لباستان

۲ _ استفاده از جوش شیرین :

با ترکیب جوش شیرین و آب خمیری به دست می آورید که میتوانید آن را بر روی لباس بمالید و بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه شستشو دهید.

۳ _ قرص آسپرین:

۲ عدد قرص آسپرین را خوب له و سپس با کمی آب ترکیب  کنید تا خمیر آن را بدست بیاورید بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از مالیدن خمیر بر روی جای لکه آن را بشویید.

۴ _ آبلیمو :

میتوانید لکه مام را در آبلیمو بزنید و بعد از گذشت چند دقیقه بر اساس تاثیر آن بر روی لکه شستشو دهید.

۵ _ سرکه :

شما میتوانید محلول سرکه و آب را به میزان نصف به نصف تهیه کنید و بر روی لکه مد نظر بریزید و بر اساس تاثیر آن بر روی لباس بعد از چند دقیقه اقدام به شستشو نمایید. از بین بردن لکه مام در شرکت خدماتی نظافتی پاک رویال

نکات مهم در پاکسازی لکه مام

هنگام پاکسازی لکه مام از روی لباس، باید به نکات مهمی توجه داشت. به عنوان مثال، قبل از انجام هر گونه عملیات پاکسازی، باید لباس را تست کرد تا از تحمل آن به مواد شیمیایی مطمئن شویم و یا هر لباسی از جنس خاص و رنگ متفاوتی تهیه شده مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد بر روی هر جنس از پارچه شاید تاثیر متفاوتی داشته باشد بنابر این با دقت اقدام به استفاده نمایید.

سخن آخر پاک رویال

در این مقاله به بررسی علت ایجاد لکه مام بر روی لباس و روش‌های مختلفی که برای پیشگیری از ایجاد و پاکسازی آن می‌توان استفاده کرد، پرداختیم. امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کرده باشد تا لباسهای خود را همیشه تمیز و بدون لکه نگه دارید‌. و اگر نیاز به خشکشویی داشتید از طریق اپلیکیشن پاک رویال میتوانید به خشکشویی ها سطح شهر دسترسی پیدا کنید. اعزام کارپرداز جهت ثبت سفارش کلیه خدمات در محل شرکت خدماتی پاک رویال   همچنین شما میتوانید از طریق ثبت سفارش یا تماس تلفنی برای رزرو نظافتچی برای انجام امور نظافتی مانند نظافت منزل خود و یا نظافت راه پله و محل کار از کارپردازان پاک رویال استفاده کنید که با منصفانه ترین قیمت نظافت منزل و با بالاترین ضمانت کاری همراه شما هستند. شرکت خدماتی پاک رویال ورود به حساب کاربری