7 دلیل روشن نشدن جارو برقی چیست ؟

دلیل روشن نشدن جارو برقی

دلایل روشن نشدن جارو برقی

جارو برقی یکی از وسایل پرکاربرد و ضروری در خانه‌ها و محیط‌های کاری است که به کمک آن می‌توانیم سطوح مختلف را از گرد و غبار و زباله‌های ریز پاک کنیم. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلی روبرو شویم که جارو برقی روشن نمی‌شود. این مسئله می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. شناخت این دلایل و نحوه رفع آنها می‌تواند به شما کمک کند تا بدون نیاز به تعمیرکار، مشکل را خودتان برطرف کنید. ایراد از منبع تغزیه یا سیم جارو برقی

1. مشکل در منبع تغذیه

1.1. عدم اتصال به برق

اولین و ساده‌ترین دلیل روشن نشدن جارو برقی می‌تواند عدم اتصال صحیح دوشاخه به پریز برق باشد. گاهی اوقات ممکن است دوشاخه به طور کامل وارد پریز نشده باشد یا اینکه پریز برق مشکلی داشته باشد. برای اطمینان از این موضوع، می‌توانید دوشاخه را به پریز دیگری متصل کنید.

1.2. قطعی برق

گاهی ممکن است قطعی برق در منطقه شما وجود داشته باشد. برای بررسی این موضوع، می‌توانید یک وسیله برقی دیگر را به همان پریز متصل کنید و ببینید که آیا آن وسیله کار می‌کند یا خیر.

1.3. خرابی سیم برق

یکی دیگر از دلایل احتمالی می‌تواند خرابی یا قطع شدن سیم برق جارو برقی باشد. سیم برق را به دقت بررسی کنید و اگر قسمتی از آن دچار آسیب یا بریدگی شده است، باید آن را تعویض کنید.

2. مشکل در کلید روشن/خاموش

2.1. خرابی کلید

کلید روشن/خاموش یکی از اجزای مهم جارو برقی است که ممکن است به مرور زمان و استفاده مکرر دچار خرابی شود. اگر کلید به درستی عمل نمی‌کند، باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

2.2. خرابی مدار داخلی

گاهی اوقات ممکن است مشکل از مدار داخلی جارو برقی باشد. این مدارها به مرور زمان ممکن است دچار خرابی یا سوختگی شوند. در این صورت، تعمیر مدار داخلی نیاز به تخصص دارد و بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. خرابی موتور جارو برقی

3. مشکل در موتور جارو برقی

3.1. سوختن موتور

یکی از دلایل عمده روشن نشدن جارو برقی می‌تواند سوختن موتور آن باشد. این مسئله معمولا به دلیل کار کردن بیش از حد جارو برقی بدون استراحت و یا وجود اشکال در سیستم خنک‌کننده موتور رخ می‌دهد. در صورت سوختن موتور، تنها راه حل تعویض موتور می‌باشد.

3.2. گیر کردن قطعات داخلی موتور

گاهی اوقات ممکن است قطعات داخلی موتور به دلیل ورود اشیاء خارجی یا وجود گرد و غبار بیش از حد گیر کنند و مانع از چرخش موتور شوند. بررسی و تمیز کردن موتور می‌تواند این مشکل را برطرف کند. فیلتر جارو برقی یا کیسه جارو برقی

4. مشکل در فیلترها و کیسه جارو برقی

4.1. پر شدن کیسه جارو برقی

اگر کیسه جارو برقی بیش از حد پر شده باشد، ممکن است جارو برقی روشن نشود یا به درستی کار نکند. بررسی و تخلیه یا تعویض کیسه جارو برقی می‌تواند این مشکل را حل کند.

4.2. مسدود شدن فیلترها

فیلترهای جارو برقی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور و محیط استفاده می‌شوند. اگر فیلترها مسدود شوند، جارو برقی نمی‌تواند به درستی هوا را مکش کند و ممکن است روشن نشود. تمیز کردن یا تعویض فیلترها به طور منظم می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.  

5. مشکل در قطعات الکترونیکی

5.1. خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی یکی از اجزای حساس جارو برقی است که وظیفه کنترل عملکرد دستگاه را بر عهده دارد. خرابی این برد می‌تواند منجر به روشن نشدن جارو برقی شود. تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی نیاز به تخصص دارد و بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

5.2. خرابی سنسورها

برخی از جارو برقی‌ها دارای سنسورهایی هستند که وضعیت مختلف دستگاه را مانیتور می‌کنند. اگر یکی از این سنسورها خراب شود، ممکن است جارو برقی روشن نشود. بررسی و تعمیر سنسورها می‌تواند مشکل را برطرف کند. لوله خرتومی جارو برقی

6. مشکل در لوله‌ها و اتصالات

6.1. مسدود شدن لوله‌ها

مسدود شدن لوله‌های جارو برقی به وسیله گرد و غبار، مو و دیگر اشیاء می‌تواند باعث کاهش مکش و در نتیجه روشن نشدن جارو برقی شود. بررسی و تمیز کردن لوله‌ها می‌تواند این مشکل را حل کند.

6.2. نشت هوا

اگر در اتصالات یا لوله‌های جارو برقی نشتی هوا وجود داشته باشد، ممکن است جارو برقی به درستی کار نکند و روشن نشود. بررسی و تعمیر نشتی‌ها می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

7. مشکلات ناشی از عدم نگهداری صحیح

7.1. عدم تمیز کردن منظم

یکی از دلایل عمده مشکلات جارو برقی، عدم نگهداری و تمیز کردن منظم آن است. تمیز کردن منظم فیلترها، کیسه و لوله‌ها می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

7.2. استفاده بیش از حد

استفاده بیش از حد و بدون استراحت از جارو برقی می‌تواند باعث داغ شدن موتور و در نهایت خرابی آن شود. بهتر است پس از مدتی استفاده، به جارو برقی استراحت دهید تا موتور خنک شود. دلایل روشن نشدن جارو برقی

سخن آخر در خصوص دلیل روشن نشدن جارو برقی

روشن نشدن جارو برقی می‌تواند به دلایل متعددی از جمله مشکلات در منبع تغذیه، خرابی کلید روشن/خاموش، سوختن موتور، مسدود شدن فیلترها و لوله‌ها، خرابی برد الکترونیکی و عدم نگهداری صحیح باشد. با بررسی هر یک از این موارد و رفع مشکلات مربوطه، می‌توانید جارو برقی خود را به حالت عادی بازگردانید. در صورتی که مشکل به تنهایی قابل حل نیست، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. --- امیدوارم این مطلب به شما کمک کند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر یا کمک‌های دیگری دارید، میتوانید از طریق سایت خدمات آنلاین پاک رویال جهت ثبت سفارش اقدام نمایید تا متخصص مربوطه با شما تماس برقرار نماید. شرکت خدماتی نظافتی پاک رویال نظافت منزل و نظافت راه پله در تمام نقاط تهران شما میتوانید برای دریافت خدماتی همچون نظافت منزل ، مبل شویی ، نظافت راه پله و هر نوع خدمت دیگری که در محل نیاز دارید با مراجعه به سایت خدمات آنلاین پاک رویال دریافت نمایید. شرکت خدماتی نظافتی پاک رویال ورود به حساب کاربری