نصب کاغذ دیواری و بلکا

نصب کاغذ دیواری و بلکا

"<yoastmark

در این مقاله در مورد نصب کاغذ دیواری و بلکا یک ایده ساده و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون مکان مورد نظر شماست توضیحاتی ارائه کرده ایم و امیدواریم نکات زیر را قبل از اجرای آن رعایت کنید

اطلاعات تماس پاک رویال برای نصب کاغذ دیواری و بلکا در تمام نقاط تهران:

لطفا جهت هماهنگی برای نصب کاغذ دیواری و بلکا با شماره ۰۹۹۰۳۲۲۵۳۶۳ تماس بگیرید

۰۲۱۵۵۹۸۱۶۹۱    ۰۲۱۵۵۹۸۱۶۸۷    ۰۲۱۲۲۶۳۹۱۸۹

۰۲۱۲۶۷۰۸۷۴۸

۰۲۱۸۸۷۵۰۰۱۸    ۰۲۱۸۸۴۵۳۴۰۵    ۰۲۱۳۳۱۵۱۶۵۶

۰۲۱۳۶۰۵۱۴۸۱

۰۲۱۸۸۴۷۸۰۹۴    ۰۲۱۷۷۰۳۶۴۰۶    ۰۲۱۴۴۴۸۰۵۷۰

۰۲۱۴۴۸۱۸۱۹۳

۰۲۱۷۷۸۵۹۸۵۳    ۰۲۱۷۷۸۵۹۸۳۵   ۰۲۱۷۷۶۵۴۳۸۷

۰۲۱۷۷۶۴۰۳۶۸

۰۲۱۶۶۱۲۷۵۱۰     ۰۲۱۶۵۸۱۱۴۶۱    ۰۲۱۷۷۶۲۲۸۰۹

۰۲۱۷۷۱۷۳۷۸۱

۰۲۱۵۵۹۸۱۷۰۳     ۰۲۱۵۵۹۸۱۶۷۴     ۰۲۱۷۷۶۹۱۲۰۳

نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری و بلکا باید بدانید :

زیباسازی محیط و دکوراسیون سازی امروزه بسیار طرفدار دارد. افراد برای زیباتر شدن منزل، محل کار و یا هر مکان مورد نظرشان، سعی می کنند با ساده ترین امکانات نظیر نصب کاغذ دیواری و بلکا روی دیوارها یا تغییر چیدمان وسایل، استفاده از المان های دکوراتیو و... حس زیبایی را تقویت کنند. انسان ذاتا زیبایی را دوست دارد و بودن در یک مکان زیبا حس آرامش را به انسان منتقل می کند. همین امر موجب شده که امروزه در این دنیای پرهیاهو بیشتر به دکوراسیون داخلی و زیبایی اماکن مختلف پرداخته شود.

"<yoastmark

نصب کاغذ دیواری و بلکا

نصب کاغذ دیواری و بلکا یک المان زیباسازی ساده و مقرون به صرفه

همانطور که پیش تر اشاره شد یکی از ساده ترین راه های خلق زیبایی تغییرات و زیباسازی دیوار های مکان مورد نظر شماست. شما تنها با نصب کاغذ دیواری و بلکا می توانید مشاهده نمایید که چقدر محیط مورد نظرتان تغییر می کند. همچنین با این کار یک نوسازی را نیز به دیوارها القا می نمایید. افراد با توجه به بودجه و سلیقه از پوشش های مختلفی مثل رنگ کردن دیوارها، نصب کاغذ دیواری های مختلف، بلکا کردن دیوار ها و... استفاده می نمایند. اما آیا می دانید هر کدام از اینها چه مزایا و معایبی دارند و یا چگونه باید این تغییرات را ایجاد کرد؟

برای پاسخ به این سوالات پیشنهاد می کنیم تا انتهای متن همراه ما باشید.

امروزه نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار یکی از المان های زیبایی و دکوراسیون محسوب می شود. مطمئنا دیده اید که دیوار خانه ها مخصوصا اتاق خواب کودکان، اماکن پر رفت و آمد مثل شرکت ها، مطب ها، ادارات مختلف و... با کاغذ دیواری تزئین می شوند. کاغذ دیواری ها در طرح های مختلفی در بازار موجود هستند. به گونه ای که با هر سلیقه و هر کاربری که مدنظرتان باشد می توانید طرح دلخواه تان را پیدا نمایید. اگر از محیط مورد نظرتان خسته شده اید و یکنواختی آزارتان میدهد. اگر بودجه کافی برای تعویض لوازم منزل یا محل کارتان را ندارید کافیست با نصب کاغذ دیواری و بلکا دیوارها شاهد تغییر فضای مورد نظرتان باشید.

"<yoastmark

کاغذ دیواری

نکات لازم قبل از نصب کاغذ دیواری

برای هر کار تزئینی و تعمیراتی باید یک سری موارد را بررسی و انجام داد. برای نصب کاغذ دیواری نیز بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

دقت در انتخاب طرح کاغذ دیواری

برای انتخاب طرح کاغذ دیواری هایتان سعی کنید از طرح های خیلی شلوغ استفاده نکنید. زیرا بعد از نصب کاغذ دیواری در دراز مدت ممکن است دلتان را بزند و خسته کننده شود. مگر اینکه طرح مورد نظرتان متناسب با دکور یا خصوصیات شغلی تان باشد.

بررسی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری

دیوار های شما قبل از نصب کاغذ دیواری باید بررسی شوند تا در صورت نیاز بازسازی گردند. اگر دیوار دارای رطوبت باشد و یا قسمت هایی از گچ دیوار ریخته باشد ابتدا باید عیوب آن برطرف شود. این کار در حیطه یک متخصص و کاربلد این کار است. هیچ گاه بدون مشورت و خودسرانه اقدام به نصب کاغذ دیواری و بلکا نکنید.

ابعاد دیوار را به درستی اندازه گیری کنید

شما برای نصب کاغذ دیواری نیاز دارید که متراژ معینی از رول های کاغذ دیواری را تهیه نمایید. بنابراین نیاز است که ابعاد و متراژ دیوارهایی که قصد دارید با کاغذ دیواری بپوشانید را دقیق اندازه بگیرید. گاهی ممکن است رول هایی که انتخاب می کنید کمیاب باشند و در صورت اندازه گیری اشتباه ممکن است کارتان به مشکل بر بخورد. بهترین کار برای اینکه خیالتان نیز راحت باشد سپردن کار به یک کاربلد است.

"<yoastmark

کاغذ دیواری

خودتان برای نصب کاغذ دیواری اقدام نکنید.

شاید فکر کنید نصب کاغذ دیواری و بلکا کار ساده ای است و خودتان می توانید از پس آن بر بیاید. اما واقعیت این است که اگر هوا در حین نصب در زیر رول های کاغذ دیواری گیر کند هم از نظر ظاهری زشت می شوند. هم عمر کاغذ دیواری تان کاهش می یابد. بنابراین حتما این کار را به یک متخصص آن بسپارید. کارشناسان این امر حتی می توانند با برش های درست در زاویه های مختلف دیوار، در متراژ کاغذ دیواری هایتان نیز صرفه جویی کنند.

بلکا چیست و چگونه نصب می شود؟

احتمالا با شنیدن نصب بلکا در درجه اول فکر کنید بلکا چیست؟ در صورتی که مطمئنا دیوار های با پوشش بلکا را بسیار مشاهده نموده اید. نصب بلکا بر روی دیوار ها یکی از راه های مرسوم و قدیمی زیباسازی دیوارها محسوب می شود. بلکا به نوعی پوشش الیافی است که به نام های پتینه و رومالین نیز مشهور است. از نظر بهداشتی و سلامت نیز نسبت به سایر پوشش هایی که برای دیوار به کار می روند بی خطرتر می باشد. به همین علت استفاده از این نوع پوشش بسیار طرفدار دارد. مخصوصا در اماکن عمومی مثل هتل ها، دیوار مدارس، بیمارستان ها، سازمان های مختلف و... .

"<yoastmark

بلکا

نصب کاغذ دیواری و بلکا هر دو نیاز به مهارت و یک سری اقدامات دارد که نیاز است یک استاد کار ماهر انجام دهد. پیش از این مطالب به اقداماتی که قبل از نصب کاغذ دیواری لازم بود، اشاره کردیم. حال در ادامه متن به موارد ضروری برای نصب بلکا نیز خواهیم پرداخت.

دیوارتان را قبل از نصب بلکا تمیز کنید.

برای نصب بلکا نیاز نیست مانند کاغذ دیواری خیلی به بازسازی دیوار بپردازیم. به عنوان مثال اگر گچ سطح کار ناصاف باشد در حین انجام نصب بلکا برطرف می شود. اما حتما باید دیوار تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد تا مواد به خوبی دیوار ها را پوشش دهند.

  • بعد از نصب بلکا به دیوار هایتان فرصت استراحت دهید.

نصب کاغذ دیواری و بلکا از نظر زمان استفاده از دیوار ها با هم متفاوت است. شما به راحتی بعد از نصب کاغذ دیواری می توانید چیدمان مکان را مثل قبل انجام دهید و نیازی به صبر نیست. اما بعد از نصب بلکا لازم است مدتی را بمانید تا پوشش بلکا بر روی دیوار ها به خوبی خشک شوند. این فاصله زمانی را کارشناسی که برای انجام این کار به مکان مورد نظر شما مراجعه کرده است به خوبی واقف است. بهتر است به خوبی به تایم استراحت پوشش دیوارها دقت کنید تا از نتیجه نهایی تا مدت ها لذت ببرید.

"<yoastmark

بلکا

سطح پوشش بلکا را بررسی کنید

نصب بلکا برای سطوح مختلف ممکن است متفاوت باشد. اگر جنس دیوار چوبی، سیمانی، گچی و.... باشد نحوه نصب نیز متفاوت می شود. این مورد را کارشناسی که برای انجام کار مراجعه میکند به خوبی بررسی می نماید و موارد لازم را به شما اعلام می نمایند.

نکته مهمی که برای نصب کاغذ دیواری و بلکا باید مد نظر داشته باشید سپردن کار به یک استادکار ماهر می باشد. زیرا انجام این امور هزینه بر است و اگر به درستی انجام نشود نیاز به ترمیم مجدد خواهد داشت. این موضوع باعث ایجاد یک هزینه مجدد خواهد شد. کارشناسان پاک رویال با توجه به تجربه و مهارتی که در نصب کاغذ دیواری و بلکا دارند به راحتی می توانند با توجه به نیاز شما کار زیبا سازی دیوار هایتان را انجام دهند. شما می توانید زیباسازی دیوارهایتان را با خیال راحت به دستان استادکاران پاک رویال بسپارید.

.

اگر قصد دارید منزل یا محل کارتان از کاغذ دیواری استفاده کنید و به دنبال اطلاعات کامل از انواع کاغذ دیواری و یا نحوه نصب آن هستید با ما همراه باشید تا در این مقاله به آن بپردازیم.

کاغذ دیواری چیست ؟

کاغذهای دیواری یک نوع پوشش کاغذی می باشد که جهت پوشش و زیبایی هر چه بیشتر دیوار منازل یا محل کارتان  می توانید استفاده کنید . کاغذ دیواری بیشتر به صورت رول یا متری فروخته میشود و به وسیله چسب مخصوص روی دیوار نصب می شود.

مجموعا سه نوع کاغذ دیواری از نظر ظاهری داریم که می توانند ساده ، بافته شده و یا ساخته شده با الگو های گرافیکی باشد .

انواع کاغذ دیواری

در ادامه قصد داریم به بررسی انواع مختلف کاغذ دیواری بپردازیم و مزایا و معایب هر یک را مورد بحث قرار دهیم.

کاغذ دیواری ساده :

معروفترین نوع کاغذ دیواری همان کاغذهای دیواری ساده می باشد که اکثرا نازک و نیز قابل شستشو می باشد .

نحوه نصب این کاغذ دیواری ها بسیار ساده بوده و با استفاده از چسب مخصوص می توانید کاغذ را به راحتی به دیوار بچسبانید .

یکی دیگر از مزایا این نوع کاغذ دیواری قیمت ارزان آن در مقایسه با دیگر مدل ها می باشد که در مقابل عمر کمتری نیز دارد که عموما بین 1 تا 2 سال دوام دارند .

"<yoastmark

کاغذ دیواری با روکش وینیل :

وینیل یک ماده بسیار سبک و در عین حال نرم می باشد و در صنعت ساختمانی به عنوان روکش های ساختمانی قابل شستشو استفاده می شود.

بر روی کاغذهای دیواری ها این مواد را اسپری می کنند تا مقاومت بالا و قابلیت شستشو داشته باشد .

یکی دیگر از قابلیت های وینیل خواص ضد خش بودن آن می باشد.

کاغذ دیواری نانو :

یکی از جدید ترین و محبوب ترین انواع کاغذهای دیواری ، کاغذهای دیواری نانو می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است .

از مهم ترین مزایای کاغذهای دیواری نانو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مقاومت در برابر آلودگی های محیط
  • مقاومت در برابر پاره شدن
  • ضد حساسیت
  • مقاومت در برابر نور خورشید
  • قابلیت عایق در برابر صدا و حرارت

بدیهی است با توجه به مواد به کار برده شده در این نوع کاغذ دیواری ، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

کاغذ دیواری سه بعدی :

یکی دیگر از جدید ترین نوع کاغذ دیواری ، کاغذ دیواری سه بعدی می باشد که می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشد و جلوه خاص و اصطلاحا لاکچری به منزل یا محل کار شما بدهد .

حالت سه بعدی این کاغذ دیواری ها از فاصله 3 یا 4 متری مشخص می باشد و ترجیحا برای منازل بالای 100 متر مناسب است  و با نور پردازی مناسب می توانید زیبایی بسیار زیبایی به منزل خود بدهید.

نصب کاغذ دیواری و بلکا - نصب کاغذ دیواری و بلکا - شرکت خدماتی نظافتی پاک رویال

کاغذهای دیواری مخملی :

این نوع کاغذ دیواری را می توان به عنوان زیبا ترین و لاکچری ترین کاغذ دیواری نام برد ؛ این کاغذ دیواری یک عیبی که دارد قابلیت شستشو را ندارد ولی اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و به دنبال یک کاغذ دیواری مطلوب و با کیفیت و در عین حال زیبا هستید این نوع کاغذ دیواری را به شما پیشنهاد می کنیم.

نحوه نصب یا جداسازی کاغذ دیواری

همانطور که میدانید باید قبل از رنگ کردن منزل یا خانه باید آماده سازی های قبل از آن را انجام دهید ؛ در نصب کاغذ دیواری نیز همین روال را باید در پیش گرفت ، اصطلاحا به این کار زیر سازی نیز می گویند یعنی باید سوراخ های روی دیوار یا خرابی های روی دیوار را برطرف کرده و شروع به چسباندن کاغذ دیواری نمود .

نکته دیگر این است که کاغذهای دیواری روی هر دیواری نمی چسبد برای مثال روی دیوار های گچی بهتر از دیوار های سیمانی یا چوبی می چسبد .

در انتخاب نوع کاغذهای دیواری نیز باید دقت کنید برای مثال دیواری روی آن هیچ وسیله ای نیست بهتر است از پوستر استفاد شود و بالعکس دیواری که روی آن وسایل زیادی مانند آینه و تابلو و . . . است باید از کاغذ دیواری های پرتکرار و ساده انتخاب نمود تا جلوه زیباتری به منزل یا محل کار شما دهد.

ابزار های نصب و چسباندن کاغذ دیواری :

  • کاغذ دیواری
  • تیغ موکت بری
  • کاردک پلاستیکی
  • چسب چوب
  • چسب مخصوص
  • غلتک نقاشی (بدون استفاده از غلتک هم میتوان نصب کرد اما نیاز به مهارت خاصی می باشد)

انواع کاغذ دیواری در رول های به عرض 50 ، 70 و 100 سانتی متری عرضه می شود که بسته به نوع استفاده و دیوار های شما که مشاورین فروش کاغذ دیواری به شما می گویند باید خریداری کنید موجود می باشد .

مراحل نصب کاغذ دیواری :

  1. چسب چوب را کمی رقیق کرده و با استفاده از غلتک روی دیوار بزنید تا گرد و غبار نیز از روی دیوار از بین برود و چسب مخصوص نیز راحت تر روی کاغذ و دیوار بچسبد .
  2. کاغذهای دیواری را به دقت برش بزنید و ترجیحا 10 سانت از بالا و پایین بیشتر در نظر بگیرید تا روی دیوار دقیق تر برش بزنید.
  3. حالا نوبت به ساخت چسب رسیده و باید 100 گرم پودر چسب مخصوص را در نیم لیتر آب حل کنید تا به بهترین کیفیت چسب برسید .
  4. چسب آماده شده را به پشت کاغذهای دیواری ها بریزید و آن را 3 الی 4 تا بزنید تا نرم و آماده نصب روی دیوار بشود .
  5. حالا کاغذهای دیواری را به دقت روی دیوار نصب کنید و با کاردک پلاستیکی روی آن بکشید تا اصطلاحا هواگیری شود و هوای زیر کاغذ به بیرون انتقال پیدا کند .
  6. قسمت های اضافه را با استفاده از تیغ موکت بر به دقت برش زده و تا آخر به همین روال پیش بروید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم انواع کاغذهای دیواری ها را معرفی و از تمام جهات مورد بررسی قرار دهیم ،

امیدواریم که با این مقاله سوال بدون پاسخ در ذهن شما وجود نداشته باشد.

برخی از تعرفه های شرکت خدماتی پاک رویال

W3JwdCBuYW1lPSZxdW90O21haW5wYWdlJnF1b3Q7XQ==

لطفا جهت اطلاع از مبلغ دریافتی نظافتچی ها تماس بگیرید

با تشکر مدیریت شرکت خدماتی نظافتی پاک رویال


کاربران گرامی توجه داشته باشید :

مشکلات مربوط به رزرو آنلاین نظافتچی خانم و نظافتچی آقا جهت نظافت منزل و نظافت راه پله برطرف شده

شما میتوانید رزرو آنلاین هم داشته باشید.

لطفا فرم را با دقت و صحت کامل پر نمایید

رزرو اینترنتی حداکثر باید برای 2 روز آینده باشدبه طور مثال امروز درخواست نیرو ارسال شود تا 24 ساعت بعد با شما تماس گرفته خواهد شد و برای روز بعد اعزام میشوند


[fc id='1' align='center'][/fc]